Disney Infinity 2.0

Av i i Recensioner, 10 Mer

Disney Infinity 2.0: Toy Box Combo Pack

Stitch ger sig in i de skotska skogarna runt prinsessan Meridas slott. Merida hon är inte sämre hon än utan försöker hjälpa agent Agent Wendy Pleakley rädda alla ankungar på jorden.

Som jag redan skrivit är det mycket som är lika, eller ganska lika mellan Toy Box Combo Pack och Marvel Super Heroes Startpaket. Jag tycker emellertid att Toy Box Combo Pack är roligare än Marvel Super Heroes Startpaket. Det är framför allt för att utvecklarna lyckats betydligt bättre med banorna i Skogsbelägringen än de i Flykten från Kyln trots att det i grunden är samma grundspel.

Det finns två figurer med Toy Box Combo Pack. Kvinnligheten representeras av den karismatiska och pojkflickaktiga prinsessan Merida från filmen Modig. Den andra figuren är Stitch, experimentet som har hur mycket råstyrka som helst men noll karisma. Dessa två figurer är mycket bra kontraster och det är kul att man valt just dessa i paketet. Stitch är kraften och är högljudd medan Modig är en tjej med snärtig tunga, slughet och enorma kunskaper bakom pilbågen.

Den som sett Modig vet att Merida kan ta vara på sig själv. Hennes pilbåge kan uppgraderas med flera förmågor såsom pilar som studsar samt frost och explosioner. Stitch bullrar mest fram utan större finess och med högljudda vapen. Men de är effektiva. Uppgraderingsalternativen är bra och fungerar exakt som i Marvels startpaket.

Precis som i Marvel Super Heroes Startpaket finns två sexkantiga skivor med var sitt spel. Skogsbelägringen har som sagt samma grundspel som Flykten från Kyln, men banorna är roligare. Man befinner sig i de skotska skogarna kring Modigs slott. Där inleds en våldsam jakt på en häxas kakor för att förhindra att Merida förgiftas. Givetvis kan du välja mellan att spela som Stitch eller som Merida eller någon annan kompatibel figur.

Det som lyfter Skogsbelägringen mest är faktiskt musiken. Det är härligt att höra skotsk, medryckande folkmusik som endera stunden är lugn och behaglig för att i nästa bli riktigt intensiv. Men man har även lyckats bättre med atmosfären för övrigt jämfört med Flykten från Kyln. Detta gör att man faktiskt lättare kan stå ut med att spelupplägget är lika enformigt som i Marvelsversionen.

För den som vill tänka lite är Sticks tropiska räddning kanske något. Agent Wendy Pleakley slutar aldrig att förvåna mig. Nu har han på något sätt fått Förenade Galaktiska Federationen att tro att ankungarna hotar hela galaxens existens. Därför har en stor utrotningskampanj inletts. Agent Wendy Pleakley är olycklig över sitt misstag och visst måste vi hjälpa ankungarna?

Stitchs tropiska räddning är som jag tidigare skrivit ett spel av typen Tower Defense. Man sätter upp torn för att skjuta fienden och skydda ankungarna. Det gäller att vara taktisk. Givetvis passar det bra att placera en manick som fryser fienden precis intill ett torn med maskingevär. Fast, glöm inte att hjälpa till själv att skjuta, annars lyckas du inte.

Stitchs tropiska räddning är förvånansvärt svårt med tanke på att det är ett barnspel. Man får inte göra många misstag. Då lyckas man inte med banan. Fienden kommer dessutom i flera vågor så se till att klara alla, annars får du starta om banan från början.

Sammanfattningsvis tycker jag att Toy Box Combo Pack är lite roligare än Marvel Super Heroes Startpaket eftersom minispelen är lite bättre. Dessutom gillar jag figurerna mer i Toy Box Combo än de i Marvels motsvarighet. Toy Boxen är dock densamma i båda spelen. Det är synd att Disney Infinity 2.0 är ganska rörigt. Speciellt tänker jag på alla menyer med många alternativ.

Navigera i artikeln

Disney Infinity 2.0 – Vi testar massor av prylar
Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes Startpaket