Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay

Valparna i Paw Patrol är ute på uppdrag att hjälpa invånarna i Adventure Bay.

Ryder har åtta valpar som tillsammans bildar Paw Patrol. Varje valp har sin egen egenskap som bygger på utrycknings- och arbetsfordon. Skye har ett flygplan som kommer väl till pass och Everest har en plogbil.

Valparna är också försedda med en ryggsäck med specialverktyg som gör att de kan utföra olika uppdrag. Exempelvis har Chase sin nos som han kan sniffa upp vilsna personer med och Marshall har en vattenkanon.

Mighty Pups Save Adventure Bay har två delar, dels huvuduppdrag där två valpar samarbetar genom banor, dels minispel. Valparna samarbetar genom att använda sina egenskaper för att samla valpgodis och sköldar. Dessa låser upp samlarföremål. Målet med banorna är att rädda någon eller hjälpa till på något annat sätt. Alla banor är i grunden uppbyggda på samma sätt men de blir inte tjatiga eftersom det finns spelmoment som bryter spelmönstret. Dels används vissa minispel i banorna, dels får man ibland spela som superhjälteformer av valparna. Tyvärr får man inte spela med superhjältarna speciellt ofta.

Rent tekniskt märks det att Mighty Pups Save Adventure Bay är ett barnspel. Utvecklare av barnspel lägger aldrig ner samma resurser på spelet som på vuxenspel. Exempelvis är grafiken sämre. Det gör dock inte så mycket eftersom barnen är ute efter något som är kul att spela. Grafiken i Mighty Pups Save Adventure Bay är dock hyfsad. Spelet har en styrka i att allt översatts till svenska något som ofta förbigås i barnspel. Tyvärr finns en irriterande bugg. Då och då huggs meningar abrupt av och talet tystnar mitt i meningen.

Igenkänningsfaktorn är hög i Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay, ett spel som ger barnen några timmars kul spelande. Svårighetsgraden är lagom hög utom hoppandet av hopprep som är lite svårare.

ANNONS

• Hög igenkänningsfaktor
  • Kul spelande